Aplicația MyAccount
Ai toate serviciile într-un singur loc!
De asemenea, în măsura în care dorești detalii suplimentare cu privire la modul în care Telekom prelucrează datele tale cu caracter personal, poți accesa următoarele secțiuni:
În primul rând dorim să aducem transparență asupra activității noastre și modalității în care prelucrăm datele dumneavoastră. Astfel, dorim să vă detaliem informații precum ce date cu caracter personal am putea prelucra, ce drepturi aveți dumneavoastră în legatură cu aceste date sau către cine le-am putea divulga.
Ca furnizor de servicii de comunicații electronice, cea mai mare parte din activitatea noastră de la încheierea contractului, conectarea apelurilor, furnizarea serviciilor de date, la promovarea serviciilor noastre, etc. - implică utilizarea datelor cu caracter personal.
Din acest motiv, dorim să aveți încredere că datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi prelucrate în siguranță și doar atunci când avem un temei legal, respectând întrutotul viața dumneavoastră privată și opțiunile exprimate în relația cu Telekom Romania.
Informațiile prezentate în cadrul acestei note sunt aplicabile persoanelor care solicită un serviciu și care au încheiat un contract cu Telekom Romania în scop personal, respectiv în afara activităților profesionale. De asemenea, această notă de informare se adresează și persoanelor fizice care utilizează sau beneficiază de serviciile Telekom Romania dar care nu sunt în mod direct clienți ai Telekom Romania, de exemplu atunci când sunt utilizate mai multe numere de telefon în familie.
Suntem conștienți că succesul nostru este dependent de administrarea corectă și în siguranță a datelor cu caracter personal. De aceea, Telekom Romania depune eforturi constante pentru a menține un mediu în care datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate în condiții de siguranță și echitate. Mai mult, în plus față de obligațiile legale incidente pentru protecția datelor, Telekom Romania a aderat la Regulile Corporatiste Obligatorii ale Grupului Deutsche Telekom, reprezentând angajamentul nostru suplimentar pentru grija pe care o purtăm protecției datelor și vieții private a clienților și Telekom Romania.
În România, Telekom își desfășoară activitatea prin două societăți:
La nivelul Telekom Romania a fost desemnat un singur Responsabil cu Protecția Datelor ce poate fi contactat după cum urmează:
În funcție de serviciile și produsele contractate sau de interacțiunile pe care le aveți cu Telekom Romania, se pot prelucra următoarele categorii de date cu caracter personal:
Direct de la dumneavoastră: în general, colectăm datele cu caracter personal de la dumneavoastră atunci când interacționăm în magazin, într-un proces de vânzare la domiciliu, pe website, la telefon, în MyAccount sau prin corespondență. Astfel, aveți controlul asupra informațiilor pe care ni le oferiți.
În plus, pe parcursul relației contractuale se vor prelucra Metadatele comunicațiilor electronice a căror confidențialitate o garantăm prin măsuri tehnice și organizatorice stricte. Este de precizat că Telekom Romania nu va avea acces la conținutul comunicațiilor electronice și va respecta întru totul secretul comunicațiilor dumneavoastră.
Din surse externe: Telekom Romania poate colecta informații de la (i) bănci, procesatori de plăți, poștă sau furnizori de servicii de plată (roboți self-service), atunci când nu faceți plata direct către noi în magazin sau prin MyAccount; (ii) furnizorul de servicii de comunicații electronice de la care vă portați în rețeaua Telekom Romania; (iii) din surse publice precum website-uri, forum-uri sau rețele de socializare, mass-media online sau tradițională, atunci când de exemplu identificăm reclamații sau nemulțumiri în legătură cu produsele sau serviciile Telekom Romania sau
(iv) ceilalți furnizori de servicii de comunicații electronice ( participanți la baza de date Preventel 1) despre eventuale fraude sau debite restante.
1
Preventel este o bază de date dezvoltată de către operatorii de telefonie, respectiv Orange, Vodafone și Telekom Romania. Prin intermediul acestei baze de date, operatorii transferă informații referitoare la comportamentul clienților care nu își îndeplinesc obligațiile de plată ale serviciilor oferite de aceștia sau care comit acte de fraudă. Datele transferate de operatori sunt folosite in analiza cererilor de activare a potențialilor clienti. Un client care comite o fraudă este un client care utilizează rețeaua si serviciile unui operator cu rea intenție, în general pentru a-și produce beneficii dar fără a avea intenția de a plăti serviciile folosite. Sistemul Preventel se bazează pe un model algoritmic pentru determinarea probabilității ca o persoană să nu își îndeplinească angajamentele contractuale care îi revin. Punctajul Preventel este calculat folosind exclusiv datele raportate de toți participanții din cadrul sistemului Preventel, ceea ce permite încadrarea fiecărei persoane într-o anumită clasă de risc, respectiv: Scăzut/ Mediu/ Ridicat/ Fraudă.
În relația pe care o aveți cu Telekom Romania, operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal se pot împărți în patru etape: (i) încheierea contractului, (ii) executarea contractului, (iii) prelucrări post-contractuale și (iv) prelucrări pentru scopuri conexe.
Refuzul dumneavoastră de a vi se prelucra datele conform celor prezentate mai jos poate duce la imposibilitatea Telekom Romania de a oferta și furniza serviciile sau produsele pe care le comercializează. Prelucrările bazate pe îndeplinirea obligațiilor legale sau pe necesitatea încheierii și executării contractului sunt obligatorii și nu putem face excepții. De asemenea, prelucrările întemeiate pe interesul legitim sunt justificate prin motivele legitime și imperioase ce stau la baza acestora.
(i) Verificarea identității dumneavoastră
Primul lucru pe care îl facem înainte de a încheia un contract este să verificăm identitatea dumneavoastră. Codul numeric personal (CNP) este necesar pentru a ne asigura de identitatea dumneavoastră și va servi drept identificator unic al fiecărei persoane pe toată durata relației contractuale cu Telekom Romania. Refuzul de a se prelucra codul numeric personal duce la imposibilitatea încheierii unui contract pentru serviciile puse la dispoziție de Telekom Romania întrucât lipsa acestei informații crește exponențial riscul să nu putem realiza identificarea corectă a clienților Telekom Romania. De asemenea, la contractare este necesar ca un act de identitate să fie făcut disponibil pentru vizualizare și o copie a acestuia va fi solicitată cu scopul de a se documenta interacțiunea dumneavoastră cu Telekom Romania.
În cazul în care contractul se încheie prin reprezentare (de ex. cu procură), vom prelucra datele de identificare și datele de contact ale reprezentantului.
Această etapă este foarte importantă și este reciproc benefică, bazându-se pe interesul legitim de a împiedica furturile de identitate la care ați putea fi supus și pentru a preveni prejudiciile generate de astfel de fraude pentru Telekom Romania. În măsura în care vă opuneți acestei prelucrări, Telekom Romania își rezervă dreptul de a nu încheia contractul cu dumneavoastră întrucât aceste operațiuni sunt realizate cu scopul de a evita fraudele și prejudiciile aferente.
(ii) Verificări premergătoare contractării serviciilor
Verificările premergătoare contractării serviciilor au ca scop cunoașterea clientelei și reducerea garanției standard plătibile la încheierea unui contract și implică (a) crearea unui profil de risc și (b) luarea unei decizii automatizate bazate pe acest profil în vederea determinării nivelului de garanție.
Astfel, înainte de a încheia un contract cu dumneavoastră, Telekom Romania va realiza o analiză de risc bazată pe probabilitatea de îndeplinire a obligațiilor contractuale, respectiv va crea un profil de risc. Această analiză implică evaluarea informațiilor furnizate de dumneavoastră sau pe care le deținem din relațiile contractuale anterioare cu dumneavoastră, a informațiilor pe care le putem deduce despre dumneavoastră și a informațiilor pe care le putem colecta din alte surse. Astfel, în măsura în care deținem aceste informații, pentru această verificare putem folosi informații precum: (a) date de identificare (inclusiv CNP); (b) date demografice (precum adresa de domiciliu, adresa de instalare a serviciului, varsta, etc.); (c) date privind dispozitivul dumneavoastră (cookies); (d) date de consum; (e) date cu privire la comportamentul dumneavoastră de client al Telekom Romania (e.g. serviciile anterior contractate, valoarea acestora sau istoricul și comportamentul plăților); sau (f) date din baza de date Preventel.
Pe baza acestor informații aplicăm un algoritm care analizează factorii pozitivi cu capacitatea de a crește încrederea că vă veți îndeplini obligațiile contractuale, de ex. plata la timp a facturilor anterioare, absența din Preventel, faptul că vârsta mai mare presupune un grad mai mare de conformare, etc. Rezultatul acestei evaluări presupune atribuirea unui grad de risc, de la scăzut la ridicat, menit să calibreze potențialul dumneavoastră financiar cu ofertele și vânzarea cu plata în rate sau subvenționată a produselor puse la dispoziție de Telekom Romania.
Crearea profilului de risc se bazează pe interesul legitim de a anticipa eventuale prejudicii care pot rezulta din fraudă sau neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către client.
Pentru achiziționarea serviciilor post-plătite sau a produselor subvenționate sau cu plata în rate, pe baza consimțământului dumneavoastră, Telekom Romania va determina printr-o decizie automatizată nivelul garanției ce trebuie plătită la încheierea contractului sau al limitei de credit acordate pentru rate prin raportare la gradul de risc calculat conform mecanismului de mai sus. De exemplu, un astfel de mecanism poate fi benefic pentru clienții care și-au îndeplinit obligațiile de plată la timp și/ sau nu apar menționați în Preventel întrucât astfel de criterii scad nivelul garanției.
În legătură cu această decizie, aveți dreptul să vă exprimați punctul de vedere, să contestați nivelul de garanție rezultat sau să solicitați intervenția umană pentru modificarea garanției, punând la dispoziția Telekom Romania informații și documente din care să rezulte o mai bună capacitate de plată a dumneavoastră. De asemenea, precizăm că aveți dreptul de a nu fi supus unei astfel de evaluări, însă în acest caz Telekom Romania va aplica o garanție standard și neparticularizată. Exercitarea acestor drepturi se poate face prin transmiterea unei solicitari conform Secțiunii 8 de mai jos.
(iii) Încheierea contractului sau, dacă aceasta nu s-a realizat, păstrarea datelor pentru viitor
Ulterior verificărilor efectuate la pct. (i) și (ii), vom putea pregăti oferta necesară pentru încheierea contractului și datele dumneavoastră de identificare vor fi incluse în secțiunile desemnate din documentația contractuală. Aceste informații sunt necesare pentru încheierea contractului și pentru îndeplinirea obligațiilor legale care cad în sarcina Telekom Romania.
În cazul în care din orice motiv nu s-a finalizat încheierea contractului cu Telekom Romania, dar v-ați dat consimțământul pentru a primi comunicări comerciale, Telekom Romania va păstra datele pentru o perioadă suplimentară de 3 ani pentru a vă contacta conform Secțiunii 4.4 lit. (i) Marketing direct sau pentru situațiile în care ar putea exista potențiale reclamații sau litigii conform
Secțiunii 4.4 lit. (viii) Litigii și investigații.
(i) Furnizarea serviciilor și produselor
Ulterior încheierii contractului, vom utiliza datele dumneavoastră pentru instalarea, activarea și furnizarea serviciilor și/sau pentru livrarea echipamentelor achiziționate.
În plus, este de specificul serviciilor de comunicații electronice ca prestarea acestora să implice prelucrarea Metadatelor. Astfel, atunci când utilizați serviciile contractate vom prelucra Metadatele aferente comunicației efectuate. În conformitate cu precizările făcute anterior, Telekom Romania nu are acces la datele de conținut ale comunicațiilor electronice.
De asemenea, pentru cazurile în care oferim planuri tarifare speciale pentru clienții cu dizabilități, vom prelucra datele privind sănătatea în baza obligațiilor legale ce ne sunt impuse.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului.
(ii) Includerea în registrul de abonați
Prin încheierea unui contract de servicii de telefonie fixă sau mobilă vom include datele dumneavoastră de contact, respectiv numele, adresa și numărul de telefon, în cadrul registrului de abonați ținut la nivelul Telekom Romania. Aceste date pot fi interogate în mod public, de exemplu prin apel la 118932.
În cazul în care nu doriți ca datele dumneavoastră să fie incluse în registrul abonaților, aveți dreptul să vă opuneți în termen de 45 de zile lucrătoare de la data încheierii contractului. La expirarea celor 45 de zile, în cazul în care nu v-ați opus, datele dumneavoastră de contact sunt incluse în registrul abonaților. De asemenea, puteți să solicitați ștergerea datelor oricând după acest termen.
Crearea unui registru de abonați are la bază interesul legitim al Telekom Romania de a furniza servicii de informații privind abonații. De asemenea, avem obligația legală să punem la dispoziție registrul și celorlalți furnizori de servicii de informații privind abonații și de registre ale abonaților (de ex. pentru cărțile de telefon), atunci când primim o solicitare din partea acestora.
(iii) Crearea unui cont MyAccount
În conformitate cu termenii și condițiile contractuale, Telekom Romania va crea și va pune la dispoziție un cont pentru accesarea serviciului MyAccount pentru a vă gestiona cu ușurință și rapiditate relația cu Telekom Romania. De exemplu, prin MyAccount puteți să vizualizați documentația contractuală și facturile emise sau să efectuați plățile lunare.
Astfel, după încheierea contractului, Telekom Romania va crea pentru dumneavoastră un cont MyAccount pe care dumneavoastră va trebui să îl activați din aplicația mobilă sau de pe www.telekom.ro.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului.
(iv) Gestionarea relației contractuale
Pe parcursul relației contractuale vom utiliza datele dumneavoastră pentru a vă răspunde solicitărilor, pentru a rezolva probleme tehnice, pentru eventuale modificări contractuale, pentru solicitări de informații, reclamații, deranjamente, etc.
În scopul unei bune gestionări a relației cu dumneavoastră, Telekom Romania ține o evidență pentru fiecare client în care sunt documentate interacțiunile dintre Telekom Romania și client sau utilizatorii serviciilor și/ sau produselor Telekom Romania. Aceste informații sunt colectate din interacțiunile pe care le aveți direct cu reprezentanții Telekom Romania sau din acțiunile pe care le faceți prin intermediul MyAccount.
De asemenea, Telekom Romania va utiliza datele de contact pentru a vă transmite mesaje funcționale prin care vă comunicăm informații cu privire la aspecte contractuale sau în legătură cu furnizarea serviciilor, de exemplu notificări de întârziere la plată, notificări privind modificări de tarif, notificări cu privire la actualizarea setarilor de rețea, etc.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului și pe interesul legitim al Telekom Romania de a îmbunătăți modul în care ne desfășurăm activitatea și de a documenta interacțiunile noastre cu dumneavoastră pentru a asigura un istoric al relației contractuale. Ca excepție, în cazurile în care veți suna în call-center, înregistrarea apelului se va realiza pe baza consimțământului dumneavoastră, iar, în măsura în care nu doriți să fiți supus unei astfel de înregistrări, aveți alternativa de a ne contacta în scris prin mijloacele de comunicare indicate mai sus.
(v) Prevenirea fraudelor sau a utilizării necorespunzătoare sau abuzive a serviciilor Telekom Romania
Telekom Romania realizează anumite prelucrări cu scopul de a menține securitatea rețelelor, de a depista și a preveni fraudele la activarea și în utilizarea serviciilor noastre. Mai precis, vom monitoriza utilizarea serviciilor și a rețelelor noastre împotriva utilizărilor necorespunzătoare sau abuzive, precum și împotriva faptelor ce țin de criminalitatea informatică.
În conformitate cu legislația în vigoare și cu politicile noastre de utilizare a serviciilor, putem solicita documente suplimentare pentru a verifica anumite circumstanțe asimilate unei utilizări abuzive sau anormale. De exemplu, putem verifica respectarea utilizării normale în contextul călătoriilor periodice în țările din Spațiul Economic European a serviciilor în roaming pentru a depista utilizarea abuzivă a serviciilor noastre.
Prelucrările realizate în acest scop se bazează pe (a) obligația legală aplicabilă operatorilor de servicii de comunicații electronice de a asigura securitatea adecvată a rețelelor și a serviciilor furnizate publicului, și pe (b) interesul legitim al Telekom Romania de a asigura securitatea adecvată a produselor și serviciilor noastre, de a investiga, de a preveni și de a raporta orice utilizare frauduloasă sau abuzivă a serviciilor și de a preveni riscul de pierderi financiare generat de neplata serviciului (inclusiv ca urmare a acumulării de costuri prin utilizarea frauduloasă sau abuzivă a serviciului)
.
(vi) Emiterea facturilor și plata acestora
La intervalul de timp agreat prin contract, vom utiliza Datele de consum pentru calcularea valorii sumelor de facturat și datele de contact în vedere transmiterii facturii pentru serviciile și produsele furnizate. La solicitarea dumneavoastră expresă putem emite și factura detaliată care conține desfășurătorul convorbirilor telefonice. De asemenea, atunci când veți efectua plata acestor facturi vom prelucra și date cu caracter personal rezultate din procesarea plăților.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului cu dumneavoastră și pentru îndeplinirea obligațiilor legale prevăzute de legislația fiscală.
(vii) Recuperarea debitelor restante
În cazul în care nu v-ați achitat la termen toate obligațiile de plată, Telekom Romania va încerca în primă fază să vă contacteze în vederea identificării unei modalități de stingere a acestor obligații. Însă, în cazul în care sumele de plată nu sunt achitate, ne rezervăm dreptul de a utiliza societăți specializate în recuperarea debitelor restante.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe interesul legitim al Telekom Romania de a colecta debitele restante.
(i) Arhivarea documentelor
După încetarea contractului, Telekom Romania va arhiva documentele rezultate din relația contractuală cu dumneavoastră care pot conține date cu caracter personal și le va păstra conform termenelor prezentate în
Secțiunea 5.
Arhivarea documentelor se realizează în vederea îndeplinirii obligațiilor legale la care este supusă Telekom Romania.
(ii) Cesiunea creanțelor
În cazul în care la încetarea contractului nu v-ați achitat toate obligațiile de plată și procesul de colectare a debitelor restante nu a avut succes, Telekom Romania va putea cesiona creanțele către societăți specializate. În acest caz, Telekom Romania va transfera toate informațiile relevante către cesionarul creanței. Pentru evitarea oricărui dubiu, transferul de date se realizează în deplină legalitate, având în vedere că cesiunea de creanță reprezintă o modalitate legală de transformare a obligațiilor prevăzută de Codul Civil.
Aceste prelucrări se întemeiază pe interesul legitim al Telekom Romania de a recupera sumele facturate și prejudiciile cauzate de neplata facturilor.
(iii) Transmiterea datelor către Preventel
Telekom Romania va transmite către Preventel informații despre la comportamentul clienților care realizează fraude sau care nu își îndeplinesc obligațiile de plată. Întrucât baza de date Preventel este gestionată în comun cu principalii furnizori de servicii de comunicații electronice, aceste informații vor putea fi vizualizate atunci când veți solicita încheierea unui contract cu aceștia.
Dreptul la ștergere poate fi exercitat doar după plata prejudiciilor sau a sumelor restante față de Telekom Romania.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe interesele legitime ale furnizorilor de servicii de comunicații electronice de a preveni fraudele și de a-și proteja interesele financiare.
(i) Marketing direct
Vom folosi datele dumneavoastră cu caracter personal în activitățile realizate cu scopul promovării imaginii noastre sau a produselor și serviciilor comercializate de Telekom Romania. Pentru acest scop avem în vedere următoarele operațiuni de prelucrare:
Politica noastră este de a nu păstra date cu caracter personal mai mult decât este necesar pentru îndeplinirea scopurilor urmărite. Astfel, datele dumneavoastră vor fi păstrate după cum urmează:
Datele cu caracter personal nu vor fi comunicate către alte persoane decât în măsura în care acest lucru este necesar pentru îndeplinirea scopurilor precizate mai sus și în condiții de confidențialitate și acces limitat. Prin urmare, datele pot fi transmise următoarelor categorii de destinatari:
În contextul globalizării serviciilor, colaborarea noastră cu diverși furnizori implică transferul de date cu caracter personal către țări din afara Uniunii Europene (UE) sau Spațiului Economic European (SEE), în principal în India, Statele Unite ale Americii sau Filipine - lista completă a țărilor în care trimitem datele o puteți accesa online la adresa http://teleko.me/tariterte. Ori de câte ori transmitem datele dumneavoastră cu caracter personal în afara UE și SEE, ne asigurăm că există garanțiile necesare pentru a le proteja, conform cerințelor legale aplicabile. În acest scop, ne bazăm, printre altele, pe:
Alături de promisiunea făcută pentru protecția datelor dumneavoastră, vrem să vă precizăm că dumneavoastră beneficiați și de anumite drepturi pe care le puteți exercita prin contactarea Responsabilului cu Protecția Datelor conform (i) Secțiunii 2.2. (web, e-mail, poștă), (ii) prin formularea unei solicitări scrise în magazinele desemnate Telekom Romania (lista actualizată a magazinelor desemnate Telekom Romania poate fi găsită la https://www.telekom.ro/magazine/ ) ori (iii) printr-o solicitare verbală înregistrată în call center apelând 021.404.1234, 1234 sau 0766.12.1234 (apel gratuit din rețelele Telekom Romania, pentru apeluri din alte rețele se aplică tarifele corespunzătoare ofertei de care beneficiază apelantul).
Conform acestui drept, ne puteți cere: (i) să vă confirmăm dacă vă prelucrăm datele cu caracter personal; (ii) să vă oferim informații despre datele dumneavoastră cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgăm, dacă le transferăm în străinătate și cum le protejăm, cât timp le păstrăm, ce drepturi aveți în legătură cu acestea, cum puteți să faceți o plângere, de unde am obținut datele dumneavoastră; și (iii) să vă punem la dispoziție o copie a acestor date.
Ne puteți cere să rectificăm sau să completăm datele dumneavoastră cu caracter personal inexacte sau incomplete.
Ne puteți adresa o solicitare pentru a șterge datele dumneavoastră cu caracter personal. Respectând pe deplin dreptul dumneavoastră la viață privată și prevederile legale în materie, în unele situații este posibil să nu putem da curs unei solicitări de ștergere întrucât ne este necesar să prelucrăm acele date cu caracter personal în continuare.
În esență acest drept presupune o solicitare prin care ne solicitați să oprim prelucrările și să stocăm informații despre aceste prelucrări pentru o anumită perioadă de timp.
Acolo unde am specificat că prelucrăm datele dumneavoastră pe baza unui interes legitim, dumneavoastră aveți dreptul să vă exprimați opoziția la aceste prelucrări. Telekom Romania va dispune încetarea operațiunilor de prelucrare, cu excepția cazului în care interesul nostru prevalează.
Ne puteți ruga să mutăm sau să transferăm datele dumneavoastră cu caracter personal pe care ni le-ați oferit anterior. În urma solicitării dumneavoastră, vă vom trimite datele în format electronic sau, dacă aveți o solicitare specifică, vom face tot posibilul să îi dăm curs conform solicitării dumneavoastră.
Telekom Romania va depune toate eforturile și încurajează dialogul în vederea rezolvării solicitărilor dumneavoastră. Cu toate acestea, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro).
Sesizarea a fost înregistrată!
În primul rând dorim să aducem transparență asupra activității noastre și modalității în care prelucrăm datele cu caracter personal. Astfel, dorim să vă detaliem informații precum ce date cu caracter personal am putea prelucra, ce drepturi aveți în legatură cu aceste date sau către cine le-am putea divulga.
Ca furnizor de servicii de comunicații electronice, cea mai mare parte din activitatea noastră de la încheierea contractului, conectarea apelurilor, furnizarea serviciilor de date, la promovarea serviciilor noastre, etc. implică utilizarea datelor cu caracter personal.
Din acest motiv, dorim să aveți încredere că datele cu caracter personal vor fi prelucrate în siguranță și doar atunci când avem un temei legal, respectând întrutotul viața privată a persoanelor vizate și opțiunile exprimate în relația cu Telekom Romania.
Informațiile prezentate în cadrul acestei note sunt aplicabile persoanelor care solicită încheierea unui contract și celor care au încheiat un contract cu Telekom Romania în calitate de persoane fizice care își desfășoară activitatea în cadrul unei forme de organizare profesională (de ex. persoanele fizice autorizate, avocații sau medicii, întreprinderi individuale, etc.) sau de persoane care dețin calitatea de reprezentanți ai unei persoane juridice. De asemenea, această notă de informare se adresează și persoanelor fizice care utilizează sau beneficiază de serviciile Telekom Romania, dar care nu sunt în mod direct clienți ai Telekom Romania, de exemplu atunci când se achiziționează mai multe servicii pentru angajații unei societăți.
Suntem conștienți că succesul nostru este dependent de administrarea corectă și în siguranță a datelor cu caracter personal. De aceea, Telekom Romania depune eforturi constante pentru a menține un mediu în care datele cu caracter personal sunt prelucrate în condiții de siguranță și echitate.
Mai mult, în plus față de obligațiile legale incidente pentru protecția datelor, Telekom Romania a aderat la Regulile Corporatiste Obligatorii ale Grupului Deutsche Telekom, reprezentând angajamentul nostru suplimentar pentru grija pe care o purtăm protecției datelor și vieții private a clienților Telekom Romania.
În România, Telekom își desfășoară activitatea prin două societăți:
La nivelul Telekom Romania a fost desemnat un singur Responsabil cu Protecția Datelor ce poate fi contactat după cum urmează:
În funcție de serviciile și produsele contractate sau de interacțiunile pe care le aveți cu Telekom Romania, se pot prelucra următoarele categorii de date cu caracter personal:
Direct de la reprezentanții legali sau convenționali: în general, colectăm datele cu caracter personal atunci când interacționăm în magazin, într-un proces de vânzare, la sediul entității pe care o reprezentați, pe website, la telefon, în MyAccount sau prin corespondență. Astfel, aveți controlul asupra informațiilor pe care ni le oferiți.
În plus, pe parcursul relației contractuale se vor prelucra Metadatele comunicațiilor electronice a căror confidențialitate o garantăm prin măsuri tehnice și organizatorice stricte. Este de precizat că Telekom Romania nu va avea acces la conținutul comunicațiilor electronice și va respecta întru totul secretul comunicațiilor.
Din surse externe: Telekom Romania poate colecta informații de la (i) reprezentanții entității contractante care vă indică pe dumneavoastră pentru anumite roluri, de ex. pentru contact, reînnoire de contract, etc.; (ii) surse publice, precum Registrul Comerțului, Ministerul de Finanțe, Monitorul Oficial, portalul instanțelor judecătorești, etc.; (iii) bănci, procesatori de plăți, poștă sau furnizori de servicii de plată (roboți self-service), atunci când nu faceți plata direct către noi în magazin sau prin MyAccount; (iv) furnizorul de servicii de comunicații electronice de la care vă portați în rețeaua Telekom Romania; (v) din surse publice precum website-uri, forum-uri sau rețele de socializare, mass-media online sau tradițională, atunci când de exemplu identificăm reclamații sau nemulțumiri în legătură cu produsele sau serviciile Telekom Romania sau (vi) ceilalți furnizori de servicii de comunicații electronice ( participanți la baza de date Preventel 1) despre eventuale fraude sau debite restante.
1
Preventel este o bază de date dezvoltată de către operatorii de telefonie, respectiv Orange, Vodafone și Telekom Romania. Prin intermediul acestei baze de date, operatorii transferă informații referitoare la comportamentul clienților care nu își îndeplinesc obligațiile de plată ale serviciilor oferite de aceștia sau care comit acte de fraudă. Datele transferate de operatori sunt folosite in analiza cererilor de activare a potențialilor clienti. Un client care comite o fraudă este un client care utilizează rețeaua si serviciile unui operator cu rea intenție, în general pentru a-și produce beneficii dar fără a avea intenția de a plăti serviciile folosite. Sistemul Preventel se bazează pe un model algoritmic pentru determinarea probabilității ca o persoană să nu își îndeplinească angajamentele contractuale care îi revin. Punctajul Preventel este calculat folosind exclusiv datele raportate de toți participanții din cadrul sistemului Preventel, ceea ce permite încadrarea fiecărei persoane într-o anumită clasă de risc, respectiv: Scăzut/ Mediu/ Ridicat/ Fraudă.
În relația pe care o aveți cu Telekom Romania, operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal se pot împărți în patru etape: (i) încheierea contractului, (ii) executarea contractului, (iii) prelucrări post-contractuale și (iv) prelucrări pentru scopuri conexe.
Refuzul de a se prelucra datele conform celor prezentate mai jos poate duce la imposibilitatea Telekom Romania de a oferta și furniza serviciile sau produsele pe care le comercializează. Prelucrările bazate pe îndeplinirea obligațiilor legale sau pe necesitatea încheierii și executării contractului sunt obligatorii și nu putem face excepții. De asemenea, prelucrările întemeiate pe interesul legitim sunt justificate prin motivele legitime și imperioase ce stau la baza acestora.
(i) Verificarea identității dumneavoastră
Primul lucru pe care îl facem înainte de a încheia un contract este să verificăm identitatea reprezentantului legal sau convețional. La contractarea serviciilor este necesar ca un act de identitate să fie făcut disponibil pentru vizualizare și o copie a acestuia va fi solicitată cu scopul de a se documenta interacțiunea dumneavoastră cu Telekom Romania. Pentru cazurile în care se încheie contractul la distanță (fără contact cu un reprezentant Telekom Romania) vom solicita suplimentar o poză autoportret/ selfie împreună cu actul de identitate în mână. Aceasta imagine nu va fi folosită în alte scopuri, accesul fiind limitat la un număr restricționat de angajați Telekom Romania și va fi ștearsă după un termen de 6 luni de la încheierea contractului.
Această etapă este foarte importantă și este reciproc benefică, bazându-se pe interesul legitim de a împiedica furturile de identitate la care ați putea fi supus și pentru a preveni prejudiciile generate de astfel de fraude pentru Telekom Romania. În măsura în care vă opuneți acestei prelucrări, Telekom Romania își rezervă dreptul de a nu încheia contractul cu societatea pe care o reprezentați întrucât aceste operațiuni sunt realizate cu scopul de a evita fraudele și prejudiciile aferente.
(ii) Verificări premergătoare contractării serviciilor
Verificările premergătoare contractării serviciilor au ca scop cunoașterea clientelei și reducerea garanției standard plătibile la încheierea unui contract și implică crearea unui profil de risc pentru entitatea pe care o reprezentați. Pentru claritate, prevederile legale incidente pentru procesul decizional automatizat nu sunt aplicabile în acest context întrucât analiza vizează entitatea (cu sau fără personalitate juridică) pe care o reprezentați și nu pe dumneavoastră.
Astfel, înainte de a încheia un contract cu entitatea pe care o reprezentați, Telekom Romania va realiza o analiză de risc bazată pe probabilitatea de îndeplinire a obligațiilor contractuale, respectiv va crea un profil de risc. Această analiză implică și evaluarea reprezentanților legali sau convenționali pe baza informațiilor furnizate de dumneavoastră sau pe baza informațiilor pe care le deținem din relațiile contractuale anterioare cu entitatea pe care o reprezentați, a informațiilor pe care le putem deduce despre dumneavoastră și a informațiilor pe care le putem colecta din alte surse. Astfel, în măsura în care deținem aceste informații, putem folosi informații precum: (a) date de identificare (inclusiv CNP); (b) date din surse publice (precum date de la Registrul Comerțului, date financiare de la Ministerul de Finanțe, etc.); (c) date demografice (precum adresa de domiciliu a persoanei/persoanelor care reprezintă entitatea in fața Telekom Romania, adresa de instalare a serviciului, vârsta, etc.); (d) date privind dispozitivele folosite (cookies); (e) date de consum; (f) date cu privire la comportamentul de client al Telekom Romania (e.g. serviciile anterior contractate, valoarea acestora sau istoricul și comportamentul plăților); sau (g) date din baza de date Preventel.
Pe baza acestor informații aplicăm un algoritm care analizează factorii pozitivi cu capacitatea de a crește încrederea că veți îndeplini obligațiile contractuale. Rezultatul acestei evaluări presupune atribuirea unui grad de risc pentru entitatea pe care o reprezentați, de la scăzut la ridicat, menit să calibreze potențialul financiar cu ofertele și vânzarea cu plata în rate sau subvenționată a produselor puse la dispoziție de Telekom Romania.
Crearea profilului de risc se bazează pe interesul legitim de a anticipa eventuale prejudicii care pot rezulta din fraudă sau neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către client.
Pentru achiziționarea serviciilor post-plătite sau a produselor subvenționate sau cu plata în rate, Telekom Romania va stabili nivelul garanției sau al limitei de credit acordate pentru rate ce trebuie plătită la încheierea contractului prin raportare la gradul de risc calculat conform mecanismului de mai sus. De exemplu, un astfel de mecanism poate fi benefic pentru clienții care și-au îndeplinit obligațiile contractuale și/ sau nu apar menționați în Preventel, întrucât astfel de criterii scad nivelul garanției.
(iii) Încheierea contractului sau, dacă aceasta nu s-a realizat, păstrarea datelor pentru viitor
Ulterior verificărilor efectuate la pct. (i) și (ii), vom putea pregăti oferta necesară pentru încheierea contractului și datele dumneavoastră de identificare vor fi incluse în secțiunile desemnate din documentația contractuală. Aceste informații sunt necesare pentru încheierea contractului, pentru interesul legitim de a documenta încheierea contractului și pentru îndeplinirea obligațiilor legale care cad în sarcina Telekom Romania.
În cazul în care din orice motiv nu s-a finalizat încheierea contractului cu Telekom Romania, dar v-ați dat consimțământul pentru a primi comunicări comerciale, Telekom Romania va păstra datele pentru o perioadă suplimentară de 3 ani pentru a vă contacta conform Secțiunii 4.4 pct. (i) Marketing direct sau pentru situațiile în care ar putea exista potențiale reclamații sau litigii conform Secțiunii 4.4 pct. (viii) Litigii și investigații.
(i) Furnizarea serviciilor și produselor
Ulterior încheierii contractului, vom utiliza datele dumneavoastră pentru instalarea, activarea și furnizarea serviciilor și/ sau pentru livrarea echipamentelor achiziționate.
În plus, este de specificul serviciilor de comunicații electronice ca prestarea acestora să implice prelucrarea Metadatelor. Astfel, atunci când utilizați serviciile contractate vom prelucra Metadatele aferente comunicației efectuate. În conformitate cu precizările făcute anterior, Telekom Romania nu are acces la datele de conținut ale comunicațiilor electronice.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului și pe interesul legitim de a avea trasabilitatea furnizării serviciilor și produselor de către Telekom Romania.
(ii) Crearea unui cont MyAccount
În conformitate cu termenii și condițiile contractuale, Telekom Romania va crea și va pune la dispoziție un cont pentru accesarea serviciului MyAccount pentru a vă gestiona cu ușurință și rapiditate relația cu Telekom Romania. De exemplu, prin MyAccount puteți să vizualizați documentația contractuală și facturile emise sau să efectuați plățile lunare.
Astfel, după încheierea contractului, Telekom Romania va crea pentru entitatea pe care o reprezentați un cont MyAccount pe care dumneavoastră va trebui să îl activați din aplicația mobilă sau de pe
www.telekom.ro.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului.
(iii) Gestionarea relației contractuale
Pe parcursul relației contractuale vom utiliza date cu caracter personal pentru a vă răspunde solicitărilor, pentru a rezolva probleme tehnice, pentru eventuale modificări contractuale, pentru solicitări de informații, reclamații, deranjamente, etc.
În scopul unei bune gestionări a relației cu dumneavoastră, Telekom Romania ține o evidență pentru fiecare client în care sunt documentate interacțiunile dintre Telekom Romania și utilizatorii produselor și/ sau serviciilor Telekom Romania. Aceste informații sunt colectate din interacțiunile pe care le aveți direct cu reprezentanții Telekom Romania sau din acțiunile pe care le faceți prin intermediul MyAccount.
De asemenea, Telekom Romania va utiliza datele de contact pentru a vă transmite mesaje funcționale prin care vă comunicăm informații cu privire la aspecte contractuale sau în legătură cu furnizarea serviciilor, de exemplu notificări de întârziere la plată, notificări privind modificări ale clauzelor contractuale, notificări cu privire la actualizarea setărilor de rețea, etc.
În cazul oricărei modificări privind datele cu caracter personal ale oricăror reprezentanți indicați, aveți obligația de a ne comunica actualizarea datelor prin urmatoarele canale: (i) telefonic, prin apelare la numărul 1921 (apel gratuit din rețelele Telekom Romania, pentru apeluri din alte rețele se aplică tarifele corespunzătoare ofertei de care beneficiază apelantul), (ii) prin contactarea reprezentantului de vânzari dacă aveți unul alocat, (iii) prin formularea unei solicitări în magazinele desemnate Telekom Romania (lista actualizată a magazinelor desemnate Telekom Romania poate fi găsită la https://www.telekom.ro/magazine/), (iv) prin transmiterea unui email catre business@telekom.ro.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului și pe interesul legitim al Telekom Romania de a îmbunătăți modul în care ne desfășurăm activitatea și de a documenta interacțiunile noastre cu dumneavoastră pentru a asigura un istoric al relației contractuale. Ca excepție, în cazurile în care veți suna în call-center, înregistrarea apelului se va realiza pe baza consimțământului dumneavoastră, iar, în măsura în care nu doriți să fiți supus unei astfel de înregistrări, aveți alternativa de a ne contacta în scris prin mijloacele de comunicare indicate mai sus.
(iv) Prevenirea fraudelor sau a utilizării necorespunzătoare sau abuzive a serviciilor Telekom Romania
Telekom Romania realizează anumite prelucrări cu scopul de a menține securitatea rețelelor, de a depista și a preveni fraudele la activarea și în utilizarea serviciilor noastre. Mai precis, vom monitoriza utilizarea serviciilor și a rețelelor noastre împotriva utilizărilor necorespunzătoare sau abuzive, precum și împotriva faptelor ce țin de criminalitatea informatică.
În conformitate cu legislația în vigoare și cu politicile noastre de utilizare a serviciilor, putem solicita documente suplimentare pentru a verifica anumite circumstanțe asimilate unei utilizări abuzive sau anormale. De exemplu, putem verifica respectarea utilizării normale în contextul călătoriilor periodice în țările din Spațiul Economic European a serviciilor în roaming pentru a depista utilizarea abuzivă a serviciilor noastre.
Prelucrările realizate în acest scop se bazează pe (a) obligația legală aplicabilă operatorilor de servicii de comunicații electronice de a asigura securitatea adecvată a rețelelor și a serviciilor furnizate publicului și pe (b) interesul legitim al Telekom Romania de a asigura securitatea adecvată a produselor și serviciilor noastre, de a investiga, de a preveni și de a raporta orice utilizare frauduloasă sau abuzivă a serviciilor și de a preveni riscul de pierderi financiare generat de neplata serviciului (inclusiv ca urmare a acumulării de costuri prin utilizarea frauduloasă sau abuzivă a serviciului).
(v) Emiterea facturilor și plata acestora
La intervalul de timp agreat prin contract, vom utiliza Datele de consum pentru calcularea valorii sumelor de facturat și datele de contact în vederea transmiterii facturii pentru serviciile și produsele furnizate. La solicitarea expresă putem emite și factura detaliată care conține desfășurătorul convorbirilor telefonice. De asemenea, atunci când veți efectua plata acestor facturi vom prelucra și date cu caracter personal rezultate din procesarea plăților.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului și pentru îndeplinirea obligațiilor legale prevăzute de legislația fiscală.
(vi) Recuperarea debitelor restante
În cazul în care nu v-ați achitat la termen toate obligațiile de plată, Telekom Romania va încerca în primă fază să vă contacteze în vederea identificării unei modalități de stingere a acestor obligații. Însă, în cazul în care sumele de plată nu sunt achitate, ne rezervăm dreptul de a utiliza societăți specializate în recuperarea debitelor restante.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe interesul legitim al Telekom Romania de a colecta debitele restante.
(i) Arhivarea documentelor
După încetarea contractului, Telekom Romania va arhiva documentele rezultate din relația contractuală care pot conține date cu caracter personal și le va păstra conform termenelor prezentate în
Secțiunea 5.
Arhivarea documentelor se realizează în vederea îndeplinirii obligațiilor legale la care este supusă Telekom Romania.
(ii) Cesiunea creanțelor
În cazul în care la încetarea contractului nu v-ați achitat toate obligațiile de plată și procesul de colectare a debitelor restante nu a avut succes, Telekom Romania va putea cesiona creanțele către societăți specializate. În acest caz, Telekom Romania va transfera toate informațiile relevante către cesionarul creanței. Pentru evitarea oricărui dubiu, transferul de date se realizează în deplină legalitate, având în vedere că cesiunea de creanță reprezintă o modalitate legală de transformare a obligațiilor prevăzută de Codul Civil.
Aceste prelucrări se întemeiază pe interesul legitim al Telekom Romania de a recupera sumele facturate și prejudiciile cauzate de neplata facturilor.
(iii) Transmiterea datelor către Preventel
Telekom Romania va transmite către Preventel informații despre comportamentul clienților (entităților) care nu își îndeplinesc obligațiile de plată, iar în cazul clienților care cauzează fraude se vor transmite și informații referitoare la reprezentanții legali ai acestora. Întrucât baza de date Preventel este gestionată în comun cu principalii furnizori de servicii de comunicații electronice, aceste informații vor putea fi vizualizate atunci când se va solicita încheierea unui contract cu aceștia.
Dreptul la ștergere poate fi exercitat doar după plata prejudiciilor sau a sumelor restante față de Telekom Romania.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe interesele legitime ale furnizorilor de servicii de comunicații electronice de a preveni fraudele și de a-și proteja interesele financiare.
(i) Marketing direct
Vom folosi date cu caracter personal în activitățile realizate cu scopul promovării imaginii noastre sau a produselor și serviciilor comercializate de Telekom Romania. De asemenea, dacă ne indicați datele de contact ale altui reprezentant, declarați că i-ați adus la cunoștință în prealabil conținutul acestei notificări, iar acesta înțelege scopurile în care îi vor fi prelucrate datele, este de acord și nu se opune acestor prelucrari
Pentru acest scop avem în vedere următoarele operațiuni de prelucrare:
Politica noastră este de a nu păstra date cu caracter personal mai mult decât este necesar pentru îndeplinirea scopurilor urmărite. Astfel, datele cu caracter personal vor fi păstrate după cum urmează:
Datele cu caracter personal nu vor fi comunicate către alte persoane decât în măsura în care acest lucru este necesar pentru îndeplinirea scopurilor precizate mai sus și în condiții de confidențialitate și acces limitat. Prin urmare, datele pot fi transmise următoarelor categorii de destinatari:
În contextul globalizării serviciilor, colaborarea noastră cu diverși furnizori implică transferul de date cu caracter personal către țări din afara Uniunii Europene (UE) sau Spațiului Economic European (SEE), în principal în India, Statele Unite ale Americii sau Filipine - lista completă a țărilor în care trimitem datele o puteți accesa online la adresa http://teleko.me/tariterte. Ori de câte ori transmitem datele dumneavoastră cu caracter personal în afara UE și SEE, ne asigurăm că există garanțiile necesare pentru a le proteja, conform cerințelor legale aplicabile. În acest scop, ne bazăm, printre altele, pe:
Alături de promisiunea făcută pentru protecția datelor cu caracter personal, vrem să vă precizăm că beneficiați și de anumite drepturi pe care le puteți exercita (i) prin contactarea Responsabilului cu Protecția Datelor conform (i) Secțiunii 2.2. (web, e-mail, poștă), (ii) prin formularea unei solicitări scrise la adresa de e-mail business@telekom.ro sau în magazinele desemnate Telekom Romania (lista actualizată a magazinelor desemnate Telekom Romania poate fi găsită la https://www.telekom.ro/magazine/) ori (iii) printr-o solicitare verbală înregistrată în call center apelând 1921 (apel gratuit din rețelele Telekom Romania, pentru apeluri din alte rețele se aplică tarifele corespunzătoare ofertei de care beneficiază apelantul).
Conform acestui drept, ne puteți cere: (i) să vă confirmăm dacă vă prelucrăm datele cu caracter personal; (ii) să vă oferim informații despre datele dumneavoastră cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgăm, dacă le transferăm în străinătate și cum le protejăm, cât timp le păstrăm, ce drepturi aveți în legătură cu acestea, cum puteți să faceți o plângere, de unde am obținut datele dumneavoastră; și (iii) să vă punem la dispoziție o copie a acestor date.
Ne puteți cere să rectificăm sau să completăm datele dumneavoastră cu caracter personal inexacte sau incomplete.
Ne puteți adresa o solicitare pentru a șterge datele cu caracter personal. Respectând pe deplin dreptul la viață privată și prevederile legale în materie, în unele situații este posibil să nu putem da curs unei solicitări de ștergere întrucât ne este necesar să prelucrăm acele date cu caracter personal în continuare.
În esență acest drept presupune o solicitare prin care ne solicitați să oprim prelucrările și să stocăm informații despre aceste prelucrări pentru o anumită perioadă de timp.
Acolo unde am specificat că prelucrăm datele cu caracter personal pe baza unui interes legitim, aveți dreptul să vă exprimați opoziția la aceste prelucrări. Telekom Romania va dispune încetarea operațiunilor de prelucrare, cu excepția cazului în care interesul nostru prevalează.
Ne puteți ruga să mutăm sau să transferăm datele cu caracter personal pe care ni le-ați oferit anterior. În urma unei asemenea solicitări, vom trimite datele în format electronic sau, dacă aveți o solicitare specifică, vom face tot posibilul să îi dăm curs conform solicitării astfel formulate.
Telekom Romania va depune toate eforturile și încurajează dialogul în vederea rezolvării solicitărilor primite. Cu toate acestea, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro).
Sesizarea a fost înregistrată!
Veștile bune pentru afacerea ta ajung cel mai rapid pe e-mail.
Abonează-te la newsletterul de business pentru noi oferte, promoții și beneficii exclusive.
Vreau newsletterul