Informare - Telekom

Contul tău MyAccount

Intră în contul tău

Nu ai cont MyAccount? Nu e panică, creează-l acum

MyAccount

?

Intră în contul tău

Nu ai cont MyAccount? Nu e panică,   creează-l acum »

Ce sunt practicile frauduloase

Tentativele de fraudă reprezintă orice încercare a unor persoane neautorizate sau grupuri rău intenționate de a obține bani sau date personale de la tine. Fraudele pot avea loc prin mesaje scrise, apeluri telefonice, e-mail sau alte site-uri care imită Telekom Romania, cu intenția de a te induce în eroare.

mesaje scrise apeluri telefonice email

Reține: nu-ți vom cere niciodată datele personale prin e-mail, scrisori, mesaje scrise, apeluri telefonice efectuate de pe alte numere în afară de cele oficiale: 1234 și 0766121234 sau alte website-uri în afară de telekom.ro.

Atenție la atacurile prin SMS!

În această perioadă, se desfășoară o campanie de Smishing (Phishing prin SMS), prin care utilizatorii de telefoane și internet sunt informați prin intermediul unui SMS că urmează să primească un colet. Aceste mesaje, ce par a fi trimise de o firmă de curierat, conțin viruși care afectează dispozitivele și accesează datele personale ale utilizatorilor (inclusiv parole și date ale cardurilor bancare), pe care hackerii le utilizează în scopuri ilicite.

  • Vă recomandăm să parcurgeți cu atenție mesajele pe care le primiți de la destinatari necunoscuți și să nu deschideți linkurile incluse în text.
  • Dacă ați primit un astfel de mesaj, vă recomandăm să-l ștergeți imediat.
  • În cazul în care ați accesat linkul și telefonul este compromis, vă recomandăm să resetați dispozitivul, să-l aduceți la setările din fabrică. Această operațiune presupune pierderea tuturor informațiilor din telefon!
  • Protejați-vă datele și dispozitivele, nu furnizați informații confidențiale persoanelor necunoscute, indiferent de forma prin care vă sunt solicitate – telefonic sau în prin mesaje scrise.
  • Nu contactați numere necunoscute, cu atenție sporită asupra numerelor internaționale.
  • Nu accesați linkuri sau pagini web care imită identitatea vizuală a unor organizații cunoscute.

Vezi câteva exemple de moduri prin care poți fi păcălit:

  • Ai câștigat un premiu, dar site-ul nu este telekom.ro și nu există afiliere cu Telekom Romania.
  • Ești invitat să completezi un formular cu datele personale pe unul dintre site-urile pentru care nu există afiliere cu Telekom Romania.
  • Sunt publicate comentarii false cu imagini de pe internet, pentru a-ți inspira încredere.
  • Ți se promite livrarea premiilor în schimbul unor bani și la prețuri nerealiste.
  • Menționează cuvintele „Termeni și Condiții” fără ca pagina din site să fie disponibilă.
  • Îți oferă informații menite să-ți câștige încrederea (de exemplu, livrarea DHL).
Vezi cel mai recent exemplu de fraudă raportat de un client Telekom

Cum recunoști o înșelătorie:

  • Observi greșeli de gramatică și de ortografie.
  • Site-ul, mesajul sau operatorul care te sună ți se adresează impersonal și nu folosește datele tale personale: nume și prenume, cod de abonat, codul facturii etc.
  • Adresele de e-mail sunt similare celor folosite de Telekom Romania, dar au denumiri ușor modificate sau litere înlocuite (ex. „Telecom” sau „Telkom” în loc de Telekom).
  • În mesaje sau e-mail, primești linkuri care fac trimitere la alte site-uri în afară de telekom.ro sau având URL/adresa web ușor modificate.
  • Ți se solicită acțiuni rapide: să transferi o sumă de bani, să tastezi coduri personale pe telefon, să confirmi date de autentificare, să te autentifici în contul tău de pe o pagină web falsă, pentru a primi bunuri sau premii câștigate în urma unor concursuri la care nu ai participat.
  • Ți se solicită să semnezi un contract de servicii pentru a obține beneficii financiare sau dispozitive.

Cum te protejezi de fraude:

  • Nu oferi informații confidențiale (CNP, conturi bancare, adresa locuinței, parole, cod abonat) persoanelor necunoscute, indiferent prin ce mijloc de comunicare te contactează: SMS, apel telefonic, e-mail, WhatsApp, rețele sociale etc.
  • Verifică ce campanii, tombole sau concursuri sunt în desfășurare pe site-ul și paginile oficiale Telekom Romania. Dacă știi că nu ai participat la niciuna dintre ele, nu există niciun motiv pentru care să ți se ceară date personale.
  • Verifică atent atașamentele din e-mail, mai ales în cazul facturilor electronice. Pe lângă acestea, poți primi fișiere executabile infectate cu anumiți viruși.
  • Nu oferi codul PIN, numere de card, date de autentificare, coduri de reîncărcare și alte informații sensibile, dacă solicitarea primită este suspicioasă.
  • Setează parole sigure pentru conturile de utilizator și dispozitivele deținute. O parolă eficientă include majuscule, caractere speciale și numere. Exemplu: Utilizator!*2045.
  • Evită accesarea paginilor web care pot imita site-ul oficial www.telekom.ro.

Anunță o tentativă
de fraudă

Crezi că cineva a încercat să obțină informații sensibile de la tine? Spune-ne mai multe în formularul de contact de mai jos și îți vom răspunde în cel mai scurt timp.